Hur Hotel des Nordens får en översikt med tamigo

Ricco Alvarez, General Manager in Hotel des Nordens, får en komplett översikt av kommande veckor och månader med tamigo.

 

Hotel des Nordens ligger i Harrislee, Tyskland. De har använt tamigo sedan 2010. Innan dess använde de Excel för sin schemaläggning och en gammaldags stämpelklocka för att hålla kolla på arbetad tid och avvikelser.

 

Stämpelklockan har ersatts med en skärm i personalmatsalen som är uppkopplad mot tamigo Touch, där fler än 80 medarbetare kan checka in & ut. Detta är bara ett exempel på hur hotell kan tjäna på att använda ett molnbaserat workforce management-verktyg, som tamigo:

 

”Vi kan göra snabba förändringar i schemat och informera våra medarbetare automatiskt. Vi behöver inte längre oroa oss för trasiga formler i Excel-dokument.” säger Ricco Alvarez.

 

Ricco Alvarez använder tamigo dagligen för att få en översikt av kommande planerade veckor:

 

”Jag använder bemanningsprofilerna i schemat, för att säkerställa att vi har planerat tillräckligt många medarbetare. Grafiken ovanför schemat ger mig en bra översikt, så jag enkelt kan kontakta med ansvarig avdelningschef vid behov, om det är en dag som avviker”

 

Hotellet ligger nära den Danska gränsen och deras fokus är affärskunder och avslappning. De erbjuder sina gäster den största utomhuspoolen i Norra Tyskland, så många familjer besöker dem över sommaren, både från Tyskland och Danmark. Detta innebär att den interna semesterplaneringen kan vara en utmaning för hotellet, men tamigo hjälper Ricco Alvarez att ta rätt beslut:

 

“Jag hanterar alla medarbetares semesteransökningar. tamigo gör det enklare för mig att få en transparent översikt över när alla mina medarbetare har ansökt om frånvaro. Detta innebär att jag alltid kan säkerställa så vi har rätt antal medarbetare på plats i alla avdelningar, speciellt vid högsäsong.” säger Ricco Alvarez.

 

Hotelledningen använder också tamigo för att kommunicera med sina medarbetare, genom att exempelvis ladda upp uppdaterade hygienpolicies och uppdatera startsidan i tamigo. Förutom den smidiga frånvarohanteringen och att hålla sig uppdaterade, så använder alla hotellets medarbetare tamigo i sitt dagliga arbete:

 

”Medarbetarna använder främst tamigos mobil-app. De tycker att det är smidigt att se deras kommande pass, flextimmar och övertid.” säger Ricco Alvarez.

Hotel des Nordens

tamigo gör det enkelt för mig att få en transparent översikt över vem som söker frånvaro under vilken period.

Ricco Alvarez
General Manager, Hotel des Nordens