Välj en bransch och läs mer om hur vi kan hjälpa till:
Oavsett om du har en liten butik eller en stor kedja, om det är hög- eller lågsäsong, så är det väsentligt att ha rätt medarbetare på plats vid rätt tid. Smidig planering och tidrapportering sparar tid, håller dina medarbetare informerade och låter dig fokusera på verksamheten. Huvudkontor kan sätta upp mål för butiker och regioner som enkelt delas över hela företaget. Boosta produktiviteten, öka försäljningen och minska arbetskostnaderna.
tamigo hjälper mataffärer att effektivt planera arbetspass, kontrollera arbetskostnader och effektivisera löneprocesser. Genom att ha hela din bemanningsprofil nära till hands, gör tamigo det enkelt för dig att prognostisera och schemalägga rätt medarbetare vid rätt tider, samtidigt som du kan se nuvarande och framtida löneprocent. Du kan till och med generera arbetsavtal automatiskt med tamigo.
Oavsett årstid är ett uppdaterat schema och effektiv kommunikation med medarbetarna nödvändig för varje kiosk eller bensinstation. Istället för att hantera arbetspass manuellt i excel på papper, så sparar tamigo tid och låter dig fokusera på viktigare saker – som att hjälpa dina kunder. Planera utifrån trafik, få översikt över din ekonomi, kontrollera arbetsskostnader och koppla samman alla dina medarbetare tack vare tamigos onlinekommunikation.
Att skapa ett effektivt schema kan vara tidskrävande för restaurangchefer. tamigo låter dig planera arbetspass ned på minutnivå och ger dig en fullständig översikt över dina medarbetare. Kontrollera löneprocent, prognostisera framtida intäkter och schemalägg dina medarbetare utifrån deras uppgifter, kompetenser och tillgänglighet.
Att driva ett hotell innebär att man måste utföra tidskrävande administrativt arbete samtidigt som gästernas krav ska uppfyllas. Det är avgörande att ha en flexibel lösning för schemaläggning och medarbetare med rätt kompetens. tamigo hjälper till att automatisera din schemaläggning, budgetering och uppföljning av arbetad tid. Genom att all information är samlad på ett ställe, får du snabbt en översikt över alla dina scheman, hotellavdelningar och kalenderhändelser.
tamigo är idealiskt för caféer – oavsett om det handlar om ett litet självständigt café eller en stor kedja. Vi hjälper dig att reducera det manuella arbetet och ger dig en heltäckande översikt över ditt företag. Hantera arbetspass och tidrapportering och säkerställ att korrekt löner betalas ut varje gång. tamigo kan hantera din dricks och övertid. Öka vinsten och håll koll på dina arbetskostnader.
I sjukvårdssektorn är det viktigt att lägga så mycket tid och energi på patienterna som möjligt. Med så många anställda och oregelbundna arbetstider, dygnet runt, kan det vara svårt att ha fullständig överblick. tamigo löser dessa problem och informerar dig om vem som arbetar och när. Boka in rätt extrapersonal vid rätt tillfälle med automatisk kommunikation och låt medarbetarna själva ansöka om frånvaro och avvikelser.
tamigo hjälper callcenters genom att ge dem en heltäckande översikt över vem som arbetar samt när och med vad. Du kan smidigt integrera andra system med tamigo om du behöver specifik data för din planering. Låt medarbetarna själva registrera sin försäljning per timme. Minska frånvaro, skapa rapporter om personalomsättning och dela kommunikation om hur kundkontakt sköts på bästa sätt. Förbättra din verksamhets resultat genom att använda tamigos prognosverktyg.
tamigo hjälper offentliga institutioner med att använda deras resurser effektivt och genom att dela information inom rätt delar av organisationen. Det är enkelt att följa arbetsföreskrifter, fackliga avtal och viktiga lagar och regler. Frånvarohanteringen är intuitiv och smidig. tamigo är enkelt att använda oavsett plattform, eftersom vi erbjuder en onlinebaserad molnlösning.
Oavsett om du driver ett eget bageri eller är en del av en större kedja, så hjälper tamigo dig att reducera det manuella arbetet och ger en heltäckande översikt av din verksamhet. Med tamigo kan du enkelt hantera arbetspass, frånvaro, tidrapportering och kommunikation med dina anställda. Öka vinsten och håll koll på dina arbetskostnader.
Vi har många deltidsanställda och vi behöver alltid ha några anställda som bara arbetar eftermiddagar och helger. Schemat behöver ändras ofta men tamigo gör dessa ändringar enkla att hantera.
tamigo har givit både huvudkontoret och individuella butikschefer möjlighet att blicka framåt med tanke på löneprocent, arbetskostnader och omsättning – och detta går att titta på idag, imorgon och om tre månader.
Det är otroligt viktigt att vi kan se hur mycket våra arbetspass kostar medan vi lägger schemat. Utöver detta, ger tamigo en exakt sammanställning av arbetskostnader vs intäkter, för alla våra restauranger.
tamigo ger en överblick som innebär att du alltid är uppdaterad. Det är det som gör tamigo till ett ovärderligt verktyg.
I egenskap av teamledare har jag full kontroll över hela schemaläggningen oavsett var jag befinner mig. Samtidigt har alla anställda tillgång till det nya och uppdaterade schemat via tamigo-appen.
Vi vill vara flexibla gentemot våra kunder och tamigo hjälper oss med det. Med tamigo kan vi ständigt optimera våra arbetsscheman och se till att rätt kompetenser finns på plats för den enskilda kunden.
Redan i mars har vi en fantastisk överblick över vilken personal vi kommer att behöva under semestern. tamigo säkerställer att vi alltid har rätt antal anställda på jobbet.
Nu för tiden sparar jag mycket pengar eftersom jag ser direkt vad mina anställda faktiskt har arbetat, och kan betala ut en rättvis lön efter den informationen.
Anette Sørensen
Bolia, International HR Manager
Svend Halse Petersen
Rema 1000, HR Manager
Tommy Hvid
Sticks'n'Sushi, Operations Manager
Nicolas Stubtoft
Danhostel, Deputy Chief Executive Officer
Camilla Nilsen
Vitalegruppen, Team Leader
Martin Thomsen
The Call Company, Production Manager
Servicedesk
Statens It
Inge Christensen
Svinninge Bageri, Shopkeeper
Vi finns i Sverige & resten av världen samtidigt
Vi hjälper företag både i Sverige och internationellt. Om ni har verksamhet i flera städer eller över landsgränser, så kan tamigo konfigureras exakt för att passa det lokala behovet. Eftersom tamigo är en molnlösning så är vi konstant tillgängliga överallt.
Använd tamigo på ditt eget språk. Säkerställ att ni följer lokala kollektivavtal och arbetstidsregler, oavsett vilka länder verksamheten befinner sig i. Vi kan internationella bolag!
tamigo hjälper hela din verksamhet
Effektivisera kommunikationen - automatisera SMS, mail och telefonsamtal
Se all viktig information om ditt arbete samlat på samma ställe, alltid i senaste versionen
Få en full översikt över ditt schema, arbetad tid och frånvaro
Byt arbetspass, ansök om frånvaro och buda på lediga pass online eller i appen
Håll dig uppdaterad om kampanjer, öppettider och manualer
Lättöverskådlig och kraftfull mobil-app som ger dig snabb access
Spara tid i din planering av schema, frånvaro och attesteringsprocesser
Ha full koll på hur din enhet presterar jämfört med aktuella mål
Optimera din schemaläggning med budgetar, kontraktstyper och arbetstidsregler samlat på ett ställe
Håll dina medarbetare uppdaterade med senaste informationen, dygnet runt
Få hela bilden av verksamheten och optimera ditt schema
Få arbetstidsvarningar och information om tillgänglighet direkt vid schemaläggning
Få snabb översikt över dina KPI:er över hela verksamheten
Engagera dina medarbetare att arbeta mot ett gemensamt mål
Se snabbt vilka av dina enheter som presterar bäst
Ge dina medarbetare rätt verktyg att nå sina mål
Få en bättre bild av framtiden med prognoser
Säkerställ att all data finns tillgänglig hela tiden, för rätt personer
Enkel, tillgänglig översikt över all medarbetardata
Följ upp medarbetarnas kompetenser, frånvaro och löneunderlag
Säkerställ att ni följer aktuella lagar och regler
Medarbetarna kan själva uppdatera sin egen information, för att säkerställa konstant korrekt data
Dela viktiga styrdokument och skapa anställningsavtal
Ta ut rapporter på all HR-data inklusive personalomsättning
Smidig och snabb export till ditt lönesystem
Spara tid och generera lönearter automatiskt
Minimera manuella misstag och ökad transparens
Följ upp all arbetad tid och avvikelser
Enkel konfiguration av olika avtal och kontraktstyper
Full tillgång för rätt personer till relevant data
Ingen installation krävs – det är bara att sätta igång
Öppen integration och färdiga plugins
Fullt stöd för GDPR
Dokumenterad API för enkel access
Snabb implementation för användare och nätverk
Hostad av Microsoft Azure för höga krav på säkerhet
Effektivisera verksamheten över alla avdelningsgrenar
Följ upp dina enheters resultat och prestation
Identifiera snabbt enheter som behöver utvecklas
Mät effektiviteten av planerade och faktiska scheman
Förbättra dialogen mellan verksamhetens anställda
Uppföljning i rapporter med full insyn över närvaro och avvikelser